Chibi tutorial



   Hej! Po dosyć długiej przerwie.. Wraaaacam!!! I mam coś dla Was! Mam nadzieję przydatnego.

   Kilka osób prosiło mnie o zrobienie jakiegoś rysunkowego tutoriala. Postanowiłam spełnić Waszą prośbę. Proszę to docenić! xD Niby taka pierdoła, a zajęło mi to tyle czasu, że ho-ho!  

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Podzielę się z Wami jedną z moich metod na narysowanie Chibi.   Nie jest to nic trudnego, ale od czegoś trzeba zacząć. Zajmę się wyjaśnieniem jak powstają proporcje ciała moich malutkich postaci. Mam nadzieję, ze uda mi się jasno i prosto wszystko wyjaśnić. Zapraszam! :)



Moje 3 główne zasady:
1. Ciało Chibi składa się z 3 równych części. Pierwsza część to głowa, druga obejmuje szyję aż do krocza, natomiast ostatnia to nogi. Zależność tą prezentuje rysunek poniżej:


2. Głowa, ramiona i biodra leżą w tej samej linii.



3. Głowa dzieli się na kolejne 3 równe części. Pierwsza obejmuje czoło, w drugiej powinny znaleźć się oczy, na linii między drugą, a trzecią częścią twarzy powinien mieścić się nos, natomiast w części ostatniej rysujemy usta. Tak jak na rysunku poniżej.



Po zapoznaniu się z tymi zasadami możemy przejść do rysowania :D !

Ja zaczynam zawsze od narysowania głowy. Później mierzę jej długość i wyznaczam długość całej postaci zgodnie z wyżej przedstawionymi zasadami. Czyli jeśli głowa ma 5 cm, na pozostałe części ciała pozostaje 10 cm (5 cm brzusio + 5 cm nogi). Mój szkic wygląda tak:


(Ale krzywa ta linia xD)

Żeby było łatwiej narysować resztę ciała po drugiej stronie głowy też wyznaczam linię długości mojego Chibi.




Teraz pozostaje tylko dorysować resztę ciała mając na uwadze, że ramiona i biodra powinny opierać się o wyznaczone przez nas pionowe linie. 


Ostatnim krokiem jest wymazanie gumką linii pomocniczych i dorysowanie naszej postaci włosów oraz ubrań :) Oto kilka moich gotowych Chibi :

Jak się Wam podobają? :) 
Jeśli skorzystacie z moich podpowiedzi dajcie znać ^^ Chętnie zobaczę Wasze prace :) 
Paaa! :)

6 komentarzy:

  1. jestem pod wrażeniem :) Świetny kurs :D może wrócę do rysowania!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kursik bardzo fajny i myślę ,że dla wielu będzie pomocny.
    Może i ja kiedyś przysiądę i spróbuje? Chociaż u mnie to z rysowaniem nie najlepiej. Za to bardzo lubię Twoje rysunki ! Te tu są słodziaszne ale marzy mi się taki obrazek narysowany w takim mangowym stylu jak rysowałaś tą dziewczynę z różanym wiankiem na włosach tylko najlepiej ,żebym tam była ja tylko taka wyładniona rysunkowo. Bo w mandze i animie to chyba nie ma brzydkich :)
    Czekam na Twoje kolejne rysunki!

    OdpowiedzUsuń
  3. super :) muszę spróbować rysowania z tą zasadą :) świetne prace, napisałam Ci maila:) p.s szkoda, że nie masz gadżetu obserwatorzy na blogu ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. UWAGA
    ZBIERAJ PUNKTY ZA CZYTANIE ARTYKUŁÓW I WYMIENIAJ JE NA NAGRODY! DO WYGRANIA MIĘDZY INNYMI KOSMETYKI, TELEFONY, BONY I DOŁADOWANIA DO TELEFONU LINK:http://przeczytamwszystkich.pl/przyjmij-zaproszenie?it=7c5427d1e99246a79faa8930f4fc5680

    OdpowiedzUsuń
  5. Słodziaśne te Chibi. Mangę rysuję od trzech lat, ale na Twojego bloga natknęłam się pierwszy raz. Bardzo ładnie rysujesz. Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Słodziaśne te Chibi. Mangę rysuję od trzech lat, ale na Twojego bloga natknęłam się pierwszy raz. Bardzo ładnie rysujesz. Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń