Jak zrobić lineart z zeskanowanego rysunku? (Photoshop!)

 

Na zeskanowanym rysunku najlepiej najpierw użyć narzędzi “brightness” oraz “contrast”, które spowodują, że nasza praca będzie bardziej “czysta” (bez śladów ołówka) i „wyraźniejsza” :)

Narzędzia te znajdziemy na górnym pasku zadań w Obrazek/dopasuj/Jasność/Kontrast (ang. Image\Adjustments\Brightness&Contrast)


Następnym krokiem jest zaznaczenie całego obszaru roboczego. Można to zrobić ręcznie lub wciskając Ctrl + A. Później należy wyciąć zaznaczoną ilustrację (Ctrl + X) i stworzyć nową warstwę (Shift + Ctrl + N)

Nową warstwę całkowicie trzeba pokryć kolorem czarnym. Najlepiej użyć do tego narzędzia wiadra z farbą (G).


Kiedy wszystko jest już czarne trzeba włączyć edycję w trybie szybkiej maski (Quick Mask Mode). Zrobimy to wciskając - „Q” lub zaznaczając obrazek wskazany poniżej. (Znajduje się on na pasku po lewej stronie)


Następnie wklejamy naszą wcześniej wyciętą pracę kombinacją Ctrl + V. Otrzymany lineart powinien być w kolorze czerwonym. Tak jak niżej.


Kolejnym krokiem jest wyłączenie funkcji edycji w trybie szybkiej maski.  Odznaczamy obrazek wcześniej przez nas wciśnięty lub kolejny raz wciskamy literkę - „Q”.


 W tym momencie powinniśmy otrzymać obrazek zaznaczony „na zewnątrz” linii przez nas narysowanych. Jak niżej


Teraz wystarczy wcisnąć delete i lineart zeskanowanego rysunku gotowy :)


6 komentarzy:

  1. Noo kurs świetny trzeba przyznać ja PS nie mam niestety ale i czasu brak na takie manewry :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, dziękuję Ci! ;u; Tak bardzo nie mogłam tego zrobić i ciągle kombinowałam i nic nie mogłam wymyślić, bo ciągle nie wszystko mi się usuwało i zostawały białe plamki. (y)

    OdpowiedzUsuń
  3. w jakim programie się to robi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Photoshop :) Można ściągnąć z internetu wersję próbną.

      Usuń
  4. Mega pomocne :D na photoshopie cs3 działa więc można rysować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukałam tego sposobu tyle czasu... że musiałam tu wstawić :))

      Usuń